niedziela, 2 czerwca 2013

Tabule (tabbouleh) - تبولة

Tabule (tabbuleh lub tabbouleh) to najbardziej popularna sałatka w Libanie. Przeglądając przepisy na tabule w internecie, nigdy nie znalazłem potrawy, która byłaby tak „masakrowana”!!!.
Dla miłośników zielonej pietruszki, sałatek i tabule podaję przepis na autentyczną libańską tabule.

Czas przygotowania: 30 minut
Ilość porcji: 4

Składniki:
4 pęczki świeżej zielonej pietruszki
½ pęczka świeżej mięty
1 pęczek szczypiorku lub zielonej cebulki
1 duża cebula
2 duże pomidory
½ szklanki burghulu *
1/3 filiżanki soku z cytryny
1/3 filiżanki oliwy z oliwek
½ łyżeczki soli
¼ łyżeczki czarnego, mielonego pieprzu
¼ łyżeczki cynamonu

1.Przepłucz dokładnie burghul i odstaw.
2. Umyj pietruszkę i oddziel listki od łodyg.
3. Umyj mięte i oddziel listki od łodyg.
4. Posiekaj dokładnie pietruszkę i miętę jak najdrobniej potrafisz.
5. Posiekaj cebulę i szczypiorek.
6.Pokrój pomidory w bardzo drobną kostkę.
7. W dużej misce umieść wszystkie posiekane i pokrojone składniki, dodaj burghul , sok z cytryny, sól oraz przyprawy i wymieszaj dobrze.
8.Odczekaj 15/20 minut zanim podasz tabule, niech wszystkie soki się nawzajem zmieszają a burghul zmięknie

* Burghul to rodzaj pszenicy durum, środek spożywczy, sporządzony z gotowanych i następnie wysuszonych ziaren zboża, najczęściej pszenicy twardej , często używany w kuchni bliskowschodniej. Do tabule używaj drobnoziarnistego burghulu, nie używaj kuskusu!.

beirutbite.blogspot.com tabule tabbouleh image

Burghul można kupic w sklepie internetowym "Samira"

6 komentarzy:

  1. Z całego serca dziękuję Ci za ten przepis. Spędziłam w Libanie rok i miałam okazje rozsmakowywac sie w przepysznej domowej kuchni libańskiej. Przywiozłam sporo przepisów niestety podczas przeprowadzki zostały spakowane do jednego z wielu kartonów :( nie pamiętałam proporcji tabulleh i natrafiłam na twoja stronę :) przepis jest idealny :) dokładnie taki z jakiego mama i babcia mojego przyjaciela przygotowywały. Uratowalas mi życie - jestem w ciąży i od miesiąca tabulleh chodziło mi po głowie :) a teraz się zajadam mniam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ba! ale skąd wziąć burghul?

    OdpowiedzUsuń
  3. W Smakach Świata zakupiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, dzięki. Zajadałem się tą sałatką w Armenii i znajomy tłumaczył jak to sie robi własnie z tym moczeniem pszenicy, tylko po rosyjsku i nie za bardzo zrozumiałem o jaką pszenicę chodziło :)

    OdpowiedzUsuń
  5. 20 year-old Analyst Programmer Alessandro Baines, hailing from Madoc enjoys watching movies like Melancholia and Basketball. Took a trip to Rock Drawings in Valcamonica and drives a Alfa Romeo 8C 2300 Monza. sprawdz te strone

    OdpowiedzUsuń